Πίσω από απλά πράγματα κρύβομαι, για να με βρείτε• αν δε με βρείτε, θα βρείτε τα πράγματα, θ’ αγγίξετε εκείνα που άγγιξε το χέρι μου, θα σμίξουν τα χνάρια των χεριών μας. Γιάννης Ρίτσος (το νόημα της απλότητας)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΑΣ είπε...

Οι τόποι που γνωρίσαμε δε χάνονται.
Κρεμιούνται στις λέξεις και τις χειρονομίες μας,αναπαύονται στο βυθό των ματιών μας.
Τα "χνάρια" ήταν από μέταλο που έκαιγε.
Κι ακούμπησε την καρδιά μας.

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Κότσια! Μεγάλη κουβέντα!

Κότσια. Τι είναι;

Τελευταία, αφού δεν προλαβαίνω να πάω στους γιατρούς να κάνω ένα σέρβις, όλο και ενημερώνομαι για κάτι απ' το ίντερνετ! Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτή η ενημέρωση!
Τέλος πάντων, κάποια πράγματα ανήκουν στην κατηγορία "προσωπικά δεδομένα", δεν το συζητάμε!
Ωστόσο, για τα κότσια μου, θα σας πω! Δεν ντρέπομαι γι' αυτά, γιατί τα απόκτησα σαν δώρο απ' τα χνάρια, κάτι σαν αποζημίωση για το τρέξιμο, το περπάτημα, την ορθοστασία και για να καταλάβουν και μερικοί φίλοι που με βλέπουν, γιατί κυκλοφορώ με σαγιονάρες το καλοκαίρι και τώρα με τσόκαρα (σαν τσόκαρο που είμαι...)
Μέχρι τώρα ήξερα πως η ζωή θέλει κότσια, σε θέλει όρθιο να παλεύεις, κάθε ώρα και στιγμή και ήξερα αυτή την έκφραση αλλιώς... Τώρα έμαθα πως ένα κοκαλάκι που πετάχτηκε ξαφνικά στα πόδια μου και πονάει πολύ, λέγεται "κότσι", (ζήλεψε και το άλλο πόδι και πάνε να γίνουν δύο, για να κάνουν παρέα φαίνεται)το σκεφτόμουνα εδώ και μέρες, να το ψάξω κι αυτό στον γκούγκλη και απόψε το βρήκα!
Μόνο που διαφωνώ με τον κύριο καθηγητή! Δεν λέει πουθενά για κούραση, παρά μόνο για ψηλοτάκουνα ή στενά παππούτσια! Δεν παίζω κύριε καθηγητά! Ούτε ψηλοτάκουνα φόραγα, ούτε στενά παππούτσια!
Όλα τα 'χε η Μαριορή, τα κότσια των ποδιών με μάραναν!
Ξυπόλητη στα γεράματα κύριε καθηγητά μου! Αυτό θα γίνει! Τα κρατάω εγώ τα ενθύμιά μου, αρκεί να μην με πονάνε! Άκου εγχείρηση! Αφού απ' αυτό δεν πεθαίνεις, φτηνά την γλυτώσαμε! Με τα άλλα τι κάνουμε, που λένε "τρέξ' τε επειγόντως στον γιατρό" και τα λέμε..."περιμέν' τε!"

Θυμήθηκα μια εποχή που δούλευα, πριν βγω στην σύνταξη, που υπολόγιζα να πάρω τρεις μέρες άδεια γιατρού, για κάποιες σοβαρές δουλειές της οικογένειας, συγκεκριμένες ημερομηνίες. Έτυχε όμως να αρρωστήσω νωρίτερα και βρέθηκα με βροχοπνευμονία στον γιατρό και του ζητούσα μόνο φάρμακα, γιατί την άδεια γιατρού που δικαιούμουνα την είχα προγραμματίσει.
Θυμάμαι που ο γιατρός με μάλωσε, μου έδωσε αναγκαστική άδεια και μου είπε τότε:
"Δυστυχώς, Κατερίνα, δεν αρρωσταίνουμε με πρόγραμμα..."
Δίκιο είχε,τότε.
Όλο και τον θυμάμαι τώρα τελευταία... αλλά το πρόγραμμα, πρόγραμμα!Πάντα θα προέχουν άλλα! Έχω ζαλίσει και τον προστάτη μου, τον Άγιο Εφραίμ!
"Βόηθα με λίγο ακόμα!" του λέω κάθε μέρα. "Κράτα με λίγο ακόμα όρθια, πριν πιάσω κρεβάτι!..."
Και με κρατάει...και τρέχω στους δρόμους με τον δίσκο, με το τσόκαρο το ορθοπεδικό και που ΚΑΙ μ' αυτό πονΑω!
Κακό πράγμα να πονάς!
Αμ, τα πενήντα Κατερίνα μου, δεν έρχονται μόνα τους! Τι νόμιζες;

Υγ. Αυτά και το φχαριστήθηκα που είπα κάτι απ' τον πόνο μου, στα χνάρια μου!

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κατερίνα μου,
...Εδώ είμαι, πάλι!

Τα πενήντα, είναι μια θαυμάσια ηλικία,
Κατερίνα μου!
Να τα ζήσεις και να σε χαιρόμαστε!

Λόγω... ορμονών, όμως, είναι και μια περίοδος τρομακτικών αλλαγών στο σύστημα της γυναίκας.
Υπάρχουν και οι τυχερές, βέβαια, που τα ...περνούν αναίμακτα...
οι άλλες;
Έβαλες το παράπονό σου, στα "χνάρια σου" - το συνηθισμένο σου στυλ-ημερολόγιο!-
και καλώς το μοιράζεσαι μαζί μας... (όσοι θέλουν, το διαβάζουν...)

Αν πας στο βιβλίο μου:
"Οι φωλιές του Ήλιου",
εκεί θα διαβάσεις ένα γράμμα-ποίημα που έκανα στο Θεό!!! (Δεν θυμάμαι αν μου ...απάντησε... θα ψάξω...στα όνειρα!!!)
Ήταν η 8-μηνη ! -και βάλε!- ταλαιπωρία μου, όταν ένα πρωί ξύπνησα με το αριστερό μέρος του προσώπου μου σκληρό σαν τσιμέντο!!!!!!!!!!!!!
τί να σου περιγράψω! τον πόνο; την εμφάνιση;

Τα όμορφα πόδια σου, είναι ακόμη όμορφα, το πόσο αντέχουν, είναι άλλου παπά...ευαγγέλιο...
μα
το να ξυπνήσεις με το πρόσωπο σαν ...πατημένο μπρίκι!!!
τί να σας περιγράφω! Οκτώ μήνες!
Αν το μυαλό το υπολογίσουμε π.χ. έξι-έκτα... τα πέντα-έκτα δούλευαν... το έκτο ήταν αμνησία της στιγμής... μια μπαταρία που δούλευε κι έξαφνα σταματούσε δίχως να θυμάμαι ΠΟΥ σταμάτησε... μπορεί να ήταν και στη μέση μιας λέξης ή μιας πρότασης...

Η Όλγα μου, το χρησιμοποίησε -μαζί με φωτογραφίες, έρευνα και θεραπεία - !!!- για το διδακτορικό της!
Στην κλινική, ήταν κι ένα αγορι 9 χρονών!! και μια κοπελίτσα στα 16 της!!!
δεν έχει ηλικία αυτή η περίπτωση.
Οι γιατροί δεν δίνουν και πολύ σημασία διότι συνήθως επανέρχεται... μα εγώ, η τυχερή, μετά από 2 χρόνια... ίδια ιστορία... άστα!)
(εδώ, το λένε: Μπελζ πώλσυ... και αλλού, μονοπληγία, σαν όπως μουδιάζουν ένα-δυο δάχτυλα... χεριών ή ποδιών... κ.λ.π.)

Τα χαστούκια -εκτός από το μασάζ- που έχω δώσει σ΄αυτό το μάγουλο, για να ανα-ζωογονήσει νέα νεύρα (το τρίδυμο του προσώπου ήταν νεκρό...)
δεν θυμάμαι πόσα!...

Είδατε στη φωτογραφία με το Δημήτρη μου το γελαστό μου πρόσωπο... αν βλέπατε τις φωτογραφίες που έβγαλε ο σπεσιαλίστας γιατρός...
-από κεί ξεκίνησε και το έργο μου "Γελωτοποιός από ...σόι"-
η μόνη λύση ήταν Ηλεκρομαγνητική θεραπεία, βασικά επικίνδυνη...-
και το ΓΡΑΨΙΜΟ!!!
Έγραφα, και μετά από ώρες τα ξαναδιάβαζα, να ελέγξω ΑΝ είχα γράψει καμιά ...παραξενιά, ανοησία ή και ότι αλλο...
Δεν έβγαινα έξω, δεν δεχόμουν άνθρωπο... ήμουν σαν πληγωμένο αγρίμι στο σπίτι μου...

Πέρασε, κάποτε, μα όταν στενοχωριέμαι πολύ, όταν έχει πολλή υγρασία... όταν διαπιστώνω τις αδικίες και τα προβλήματα -που είναι μέρος βέβαια από τη ζωή μας...-
ο πόνος δεν με...ξεχνά!σαν να μου θυμίζει:
-Φιλοσόφησε τη ζωή, Υιώτα, περαστικοί είμαστε... αιώνες τώρα, υπάρχει η χαλασμένη ζυγαριά... άλλοι περνούν τη ζωή ξώφαλτσα... άλλοι -οι τυχεροί- την απολαμβάνουν και δεν το εκτιμούν-

συμπέρασμα;;;;;;;;;;;;;;;

Κατερίνα μου,
θα κοιτάς το δίσκο την ημέρα σαν να κρατάς τον ήλιο στα χέρια σου,
και αργά, το απόγευμα... σαν να κρατάς την πανσέληνο...
θα βλέπεις εκεί τα προσφιλή σου πρόσωπα να χαμογελούν,
να χαμογελάς κι εσύ, έστω μέσα σου,
και να λες:
-Κατερίνα, είσαι ΚΥΡΙΑ στη ζωή σου!
Κανένας, μα κανένας, ΜΟΝΟ εσύ, δίνεις "τίτλους" σ΄αυτό που κάνεις...
Από τους άλλους;
ΜΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ!

Εσύ είσαι εκείνη που τους διαγράφεις!

Όσο για τα όμορφα σου πόδια... ένα χλιαρό ποδόλουτρο κάθε βράδυ, τρίψιμο με οινόπνευμα ή
...βολταρέν...
και μια ...ζεστή αγκαλιά από τον Δημήτρη σου, θα μειώσει την καθημερινή σου κούραση!
(ο Δικός μου Δημήτρης, επιστατεί και συμπληρώνει: πήγαινε να παίξεις... ποδόσφαιρο με το Δημήτρη σου, κάνει καλό...)

Αυτά, από μια γυναίκα που έχει δοκιμάσει και πολλές πίκρες στη ζωή της...

Εύχομαι να μη συνεχίζονται σε τόση ένταση, διότι κι η αντοχή έχει όρια...

Σε χαιρετούμε,
πάντα με αγάπη,
Υιώτα - και Δημήτρης
(αστοριανή)
Νέα Υόρκη

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Γιώτα μου, Καλημέρα! Τι "εκ βαθέων" σχόλιο ήταν αυτό; Τι θησαυρός στη σελίδα μου; Σ' ευχαριστώ!
Μόνο που θα τα πούμε το βράδυ, καθότι έχω μάστορα πάλι και πρέπει και να φύγω.
Δε "χαλάνε" μόνο τα σώματα των ανθρώπων, Γιώτα μου! Χαλάνε και τα υδραυλικά στα σπίτια!
Ότι αφήνεις, σε αφήνει, Γιώτα μου!
Να είσαι γερή και να μην σκας για το "φαίνεσθε"!Αρκεί να μην πονάς και οι κακές στιγμές να μένουν μόνο αναμνήσεις και να γίνονται εμπνεύσεις!
Βιαστικά φιλιά, για τώρα!
Φιλιά στον Δημήτρη σου, Πολύχρονος, κι αν πάω για μπάλλα πεστου, θα με φέρουν 4 σπίτι!Θέλει κότσια η μπάλλα και γυμνασμένα αλλιώτικα το κορμί, κι όχι όπως το δικό μου!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Κάτσε, Γιώτα, να μιλήσω σ' ένα τηλέφωνο και να σημειώσω σε όλα που θέλω να σου απαντήσω.
Φιλάκια! Σε λίγο!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Καλά! Εύχομαι να μην περίμενες! Μια το τηλέφωνο, μια η οικογένεια, πήγα να κρατήσω και σημειώσεις για να σου απαντήσω, τι να λέει, Γιώτα μου!
Καλύτερα να σε πάρω τηλέφωνο! Να μου τα πεις λεπτομερώς!

Πάμε όμως, ν' αφήσουμε και την ουσία εδώ:

Απίστευτα και πολύ σκληρά τα όσα πέρασες! Ποιος να τα φανταστεί, αν δεν τα γράψεις; Γι' αυτό εμένα μ' αρέσουν τα βιβλία που λένε αληθινές ιστορίες και αυτοβιογραφίες!
Να τα γράψεις κάποτε όλα αυτά!
Πάντως, δεν φαίνεται τίποτα! Εσύ μόνο το ξέρεις, η ψυχή σου, η οικογένειά σου και οι αισθήσεις σου, αν κάτι σε ενοχλεί ακόμα, απ' όλη αυτή την δυσάρεστη ιστορία!
Πάει όμως! Πέρασε πια!

Η διαφορά στο πρόσωπο με τα "όμορφά μου" (να σε χαρώ!) πόδια, είναι ότι αυτά στηρίζουν όλο το κορμί, κι αν αυτά αχρηστευτούν, τότε... ΑΛΙΜΟΝΟ ΜΟΥ!

Δε λες που φτηνά την γλύτωσες, Γιώτα μου! Παναγία μου! Να προσέχεις!

Καλά είναι τα 50, δεν αμφιβάλλει κανείς, αλλά το επάγγελμα της καφετζούς, πολύ κουραστικό, Γιώτα μου! Αν ήμουνα νεότερη και γερότερη, δεν το συζητούσα!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Μ' αρέσει αυτό που γράφεις για τον δίσκο, μεγάλη μου ποιήτρια!
Τον κοιτάζω με αγάπη, Γιώτα μου, μα και με παράπονο, γιατί η ζωή δεν μου έχει δώσει τίποτα εύκολα. Δεν ντρέπομαι για καμιά δουλειά που είναι τίμια, και έχω μάθει να σέβομαι το ψωμί μου. Απλά, απέκτησα και λίγο γκρίνια τώρα. Δεν είναι θέμα κλιμακτηρίου, αλλά θέμα αντοχών και κοτσιών και "κοτσιών"!
Κοίτα να δεις! Δεν του πάει καθόλου ο πληθυντικός!

Δεν έχω διαγράψει κανέναν απ' τη ζωή μου, Γιώτα μου, απλά, όταν πληγώνομαι απομακρύνομαι για να προστατέψω όσο μπορώ τον εαυτό μου.

Τι να πρωτοσχολιάσω; Έχεις αγγίξει πολλά θέματα!
Θα σου τηλεφωνήσω!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Όλες "Κυρίες" είμαστε, Γιώτα μου! Και "Κύριοι!" Για αυτούς που μας ξέρουν καλά, τουλάχιστον!

= με ένα "ΜΕΤΡΑΣ" που το κουβαλάω απ' τα νειάτα μου, κι όταν το ξανακούω στα 50μου, από άλλα πρόσωπα που εκτιμάω, νιώθω πως έχω αποζημιωθεί για όλα!

Φιλάκια, σ' ευχαριστώ για όλα (εξομολογήσεις, ευχές, καλά σου λόγια, συμβουλές, αγάπη κ.λ.π.) και πάω στο άλλο σου σχόλιο, που το είδα κατόπιν εορτής!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Κι επειδή έμαθα πως πολλές γυναίκες (λόγω τακουνιών) έχουν πρόβλημα με τα κότσια (των ποδιών, ντε!) νιώθω την ανάγκη να τις ενημερώσω, αν δεν ξέρουν!
Αν τα κότσια τα προλάβεις στην αρχή, θεραπεύονται! Υπάρχουν ειδικοί νάρθηκες δακτύλων στα φαρμακεία που έχουν ορθοπεδικά. Τους φοράς, έρχεται το πόδι στα ίσσια του, αλλιώς πας για επώδυνες εγχειρήσεις που αναγκαστικά γίνονται και στα άλλα τα δάκτυλα,γιατί παραμορφώνεται όλο το πόδι.
Με είπαν τυχερή που τα προλαβαίνω...
Μα, όταν πονάς, ψάχνεις. Πόδια είναι αυτά! Πρέπει να περπατάμε!
Αυτά, για να ενημερώνονται "ΑΙ γυναίκαι!"