Πίσω από απλά πράγματα κρύβομαι, για να με βρείτε• αν δε με βρείτε, θα βρείτε τα πράγματα, θ’ αγγίξετε εκείνα που άγγιξε το χέρι μου, θα σμίξουν τα χνάρια των χεριών μας. Γιάννης Ρίτσος (το νόημα της απλότητας)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΑΣ είπε...

Οι τόποι που γνωρίσαμε δε χάνονται.
Κρεμιούνται στις λέξεις και τις χειρονομίες μας,αναπαύονται στο βυθό των ματιών μας.
Τα "χνάρια" ήταν από μέταλο που έκαιγε.
Κι ακούμπησε την καρδιά μας.

Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

"Γραμμένα με αίμα" της Γιώτας Στρατή









ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΑΙΜΑ

ΓΙΩΤΑ ΣΤΡΑΤΗ

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

"... όλο το κόκκινο στις μέρες μας, είναι αίμα! Γιάννης Ρίτσος"




Δεν συνηθίζω να κάνω κριτική.
Όταν "γράφει" η Γιώτα, εγώ πρέπει να σωπαίνω.
Απ' την πολλή σιωπή όμως, προέκυψε η ανάγκη να μιλήσω.(λόγω χρόνου και μόνο -της Γιώτας, της τα είπα αμέσως!)
Με την Γιώτα δεν έχουμε συναντηθεί ακόμα, νιώθω όμως πως την ξέρω πολύ καλά.
Νιώθω πως την αγαπάω, την θαυμάζω και την καταλαβαίνω αφάνταστα.
Την θεωρώ κάτι παραπάνω από φίλη ή αδελφή. Την θεωρώ πολύ ταλαντούχα, ξέρω ότι είναι πολύ ευαίσθητη, όπως ξέρω κι ότι δίνεται στους φίλους της απλόχερα.
Γι' αυτό λέω πως την καταλαβαίνω απόλυτα.
Γι' αυτό και την συγχωρώ που στη νέα της ποιητική συλλογή που εξέδωσε μόνη της με στερήσεις και με λόγια "γραμμένα με αίμα", συμπεριέλαβε και ύλη απ' το μπλογκ της, σχόλια, λόγια και θέματα άσχετα με τις τότε δύσκολες στιγμές της.
Ξέρω ότι το έκανε για να ευχαριστήσει τους φίλους της κι ας της στέρησε αυτό την ευκαιρία να δουν το φως του ήλιου και άλλα ποιήματά της που έχει τρυπωμένα στα συρτάρια της.
Εγώ από πλευρά μου θέλω να την ευχαριστήσω που με τίμησε με το ποίημα της μάννας, να την συγχαρώ και αν και είναι μεγαλύτερή μου, αν και κατέχει πολύ καλά από βιβλία, θα της πρότεινα να μην το ξανακάνει!
Στα υπόλοιπα βιβλία της που εύχομαι να είναι πολλά και μάλιστα από Εκδοτικό Οίκο, γιατί το αξίζει, να μην μας ξαναβγάλει απ' την ροή των λέξεων και των εικόνων που φέρνουν στην σκέψη μας τα ποιήματά της!
Κι επειδή την θεωρώ φίλη που δεν θα με παρεξηγήσει, (της τα έχω πει και προφορικά εδώ και καιρό) θα της έλεγα και δημόσια, να μην ξοδεύει τον πολύτιμο χρόνο της στα μπλογκ, γιατί αδικεί η ίδια τον εαυτό της, όταν εξηγεί πόσο άνισσα και άδικα είναι την σημερινή εποχή τα πράγματα στον χώρο του βιβλίου και γενικά.

Ζήσε, Γιώτα μου, γράφε και απλά: αγάπα μας! Όλα τα άλλα θα έρθουν μόνα τους, όπως και η δικαίωση για ότι η καρδιά και ο νους σου, "έγραψε"!
Να είναι γερός ο Δημήτρης σου και να χαίρεστε την οικογένειά σας!

Το μπλογκ της Γιώτας είναι εδώ:

3 σχόλια:

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Τώρα μπορώ να πάω για ύπνο! Τουλάχιστον έβαλα μια τάξη στα επείγοντα!

Γιώτα, φιλιά! Έχω και σπόρια να σου στείλω. Να δω, πότε;

Ανώνυμος είπε...

...αν γνώριζα ΤΙ αλλο όνομα να σου... ΄εδινα για την αγάπη που μου χαρίζεις, θα γινόμουν κι... νέα νονά σου!!!!!!!!!!!!
Ναι, Κατερίνα μου, ΕΧΕΙΣ δικιο, για το ΄..πολυθεματικό΄ της συλλογής μου!!!!!!!!!!!!

Είπες μάλλον κάτι, που με έχει σύμφωνη!:
στην επομένη,
όπως και σε προηγούμενα βιβλία μου, όπου ΔΕΝ έχω συμπεριλάβει σχόλια αμέτρητων φιλων κι αναγνωστων... και για τα οποία ειμαι υπόχρεη και χαρούμενη για το χρόνο που μου έδωσαν...
έκανα ότι έκανα για τους εξεις λόγους:
Πολλές φορές έχω παραξηγηθεί από συναδέλφους !!!για ¨αδιαφορία΅ και για... υπεροψία !!! αν ειναι δυνατον!!!
οι οποίοι δίνοντας έτσι εύκολη λύση σε μια κάποια αυστηρότητά μου σε προχειρογραφίες και ...τίτλους...
ΘΕΩΡΩ ότι ναι μεν η καλή ΓΡΑΦΗ ειναι έμπνευση, μα και αποτέλεσμα μελέτης, σχολικής, γενικά εκπαιδευτικής, καινοτομιών και στη σκέψη και στο είδος γραφής... μελέτη πολλών εποχών...
για να μη μακρυγορω, η ίσως σιωπή μου σε σχόλια, ίσως και η αποστασιοποίησή μου από ~ανίδεους΅σχολιαστές... κι είναι ΠΟΛΛΟΙ απο τους εκτος πατριδας που επιθυμουν για: δοξο...ποίηση !!!
κι επειδή τα μεταξωτά βρ. ... θέλουν κι ανάλογους υπο...καθιστές !!! 'Κατερίνα μου, η ζέστη φταίει! σίγουρα!...
άστα, λοιπόν,
και το Ιντερνέτ, βοηθάει, ...εκεί σε γνώρισα, καλή μου, μαζί με την σιωπή...

μα και οι φίλοι, οι καλοί, και οι εντός εισαγωγικών...
από την αντίδραση, πολλές φορές βγαίνει κάτι καλό.
Συνήθως, ναι, στενοχωριέμαι για λίγο, μα πάντα συγχωρώ και ...προχωρώ!
Αυτά, τα ...εύφλεκτα, προς το παρόν,
και, πίστεψέ με,
ευτυχώς που έχω Καλούς Φιλους, π.χ. Κυκλάμινο, κ. α.
Σε )σας φιλώ,
Υιώτα
αστοριανή
Ν.Υ.

Τα χνάρια είπε...

Γιώτα μου, γλυκιά, χαίρομαι που συμφωνούμε!
Η ποίησή σου έπρεπε να μείνει μόνη της. Όλα τα άλλα είναι για συζητήσεις ή άλλα βιβλία.
Δεν χρειάζονται οι πολλές εξηγήσεις. Τα λόγια είναι περιττά μερικές φορές. Αυτοί που ξέρουν, καταλαβαίνουν ποιος έχει γνώσεις και ποιος έχει.
Ευτυχώς εγώ δήλωσα "αγράμματη" απ' την αρχή!
Αχ, ρε Γιώτα!
Στην δεύτερη έκδοση μόνο ποιήματα! Εντάξει;

Εμ, άμα δεν ήτανε και τα μπλογκ, πώς μαθέ θα γνωριζόμασταν;
Έλα μου, ντε!

Δεν τσιμπάω όμως με το σχόλιο, γιατί είμαι σπίρτο και θα πάρουμε φωτιά πρωινιάτικα!
Φιλάκια!
Και η ώρα τρέχει!
Γράφε εσύ και να μην στεναχωριέσαι για τίποτα!