Πίσω από απλά πράγματα κρύβομαι, για να με βρείτε• αν δε με βρείτε, θα βρείτε τα πράγματα, θ’ αγγίξετε εκείνα που άγγιξε το χέρι μου, θα σμίξουν τα χνάρια των χεριών μας. Γιάννης Ρίτσος (το νόημα της απλότητας)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΑΣ είπε...

Οι τόποι που γνωρίσαμε δε χάνονται.
Κρεμιούνται στις λέξεις και τις χειρονομίες μας,αναπαύονται στο βυθό των ματιών μας.
Τα "χνάρια" ήταν από μέταλο που έκαιγε.
Κι ακούμπησε την καρδιά μας.

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Σαν το χταπόδι...













Το 'χω νοιώσει πολλές φορές αυτό το χτύπημα... και θυμάμαι πολύ συχνά τα χταπόδια...
"Πόσες φορές το χτυπήσατε;" ρώτησα εκείνη τη μέρα τον ψαρά. "Σαράντα;"
"Περίπου..." μ' απάντησε.
Τότε κατάλαβα πως είχε χαθεί στο μέτρημα.
Τον κατάλαβα, γιατί κι εγώ το έχω χάσει...

"Το τίποτα δεν γίνεται τυχαία",το έχω σημαία στη ζωή μου. Προχθές που είχα την "μάχη του πέτα..." (γνωστοί στους παλιούς - όταν πετάω εφημερίδες και χαρτιά πολλά... στην ανακύκλωση), βρήκα μπροστά μου ένα μάτσο σκόρπιες σελίδες. Τις είχα ξεχάσει. Τις ακούμπησα πάνω στο γραφείο μου με σκοπό να αναφερθώ σύντομα σ' αυτές.
Έτυχε απόψε να "πιάσω" το χταπόδι...

"Όταν ο πόνος μου είναι και των άλλων πόνος;
Κι ο δικός τους, δικός μου;
Η τύχη του χταποδιού έγινε εφιάλτης."

"Ίσως κάτω απ' το χιόνι κρύβεται το όνειρο...
Η Άνοιξη
Μιαν Άνοιξη για τον καθένα
Μιαν Άνοιξη για όλους"

"Περιμένοντας να ζήσω
μ' έβρισκε πάντα η τύχη του χταποδιού.
Κι ήταν κάθε φορά κι αλλιώτικη.
Αλλιώτικα χέρια με χτυπούσαν.
Η ψυχή μου νόμισα πως βγήκε."

Μόνο αυτό το στίγμα δίνω απόψε. Είναι πολλές οι σκόρπιες χειρόγραφες σελίδες που νόμιζα πως μια γυναίκα ξέχασε στο μαγαζί μου και τις πρόσεχα σαν τα μάτια μου, για να τις επιστρέψω.
"Όχι, δεν τις ξέχασα! Για σένα τις άφησα!" μου είπε όταν ξαναήρθε και τότε, πάλι, κάτι ξέχασε!...
Αυτή την κυρία, δεν την ξέρω πολύ, ούτε με ξέρει. Κάτι άλλο μας ενώνει. Την πρώτη φορά γέμισε το μαγαζί μου τριαντάφυλλα. Τις επόμενες, ποιήματα! Πολλά ποιήματα και στιγμές της!
Σέβομαι τις σελίδες της, όσο κανένας άλλος!
Της εύχομαι τα καλύτερα και να κάνει υπομονή για την Άνοιξη που έρχεται!...

3 σχόλια:

Αστοριανή είπε...

...κι εγώ που νομίζω ότι είναι ο δικός σου γραφικός χαρακτήρας;;;;;;;;;;;;;;
θα μου πεις την αλήθεια;;;;;;;;;;;;;;
Διότι
αν είναι πράγματι δικό σου,
είναι ένα θαυμάσιο ποίημα,
κι αν κρύβονται
κι άλλα, παρόμοιας ευαισθησίας, στα χαρτιά σου,
ίσως είναι καιρός
να δρέψεις τριαντάφυλλα!
πάντα μ' αγάπη,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Όχι, ρε (αδελφικότατον) Γιώτα μου! Δεν ήταν δικό μου! θα το 'θελα, αλλά... αν και παραπλήσιας ευαισθήσιας... τα χαρτιά μου κρύβουν -το πολύ πολύ- κυκλάμινα! Τώρα όμως, δεν είναι η εποχή τους! Κοιμούνται!
Η κυρία Κωνσταντίνα είναι πολύ καλή, και εύχομαι να δρέψει τριαντάφυλλα υγείας και αγάπης, τουλάχιστον, εφόσον οι ποίηση δεν της τα χάρισε όταν ήταν νεότερη.
Κι απο δω, αγάπη! Αφού ξέρεις πως γράφω, γιατί μπερδεύεσαι συνέχεια; Είναι δυνατόν να "μορφώθηκα" τόσο; Η ποίηση απαιτεί λέξεις, εκτός από ευαισθησίες. Ευτυχώς αυτή, δεν την κακοποίησα πολύ!Μόνο όταν ξεμένω από χαρτάκια, κι αυτό δεν μου συμβαίνει συχνά.
Φιλάκια των 3:03!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Και "Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ", εννοείται, για όλα! Κυρίως για τις καλές προθέσεις!Σπανίζει το "είδος" σου στις μέρες μας, κι αυτό με συγκινεί αφάνταστα! Το ξαναείπα: Τιμή μου που είσαι φίλη μου και κυρίως που ασχολείσαι μαζί μου και με βάζεις και στην άλλη ζυγαριά... (των γραμμάτων, εννοώ!)
Αυτό το λένε: ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ, κι έχεις πολλή!