Πίσω από απλά πράγματα κρύβομαι, για να με βρείτε• αν δε με βρείτε, θα βρείτε τα πράγματα, θ’ αγγίξετε εκείνα που άγγιξε το χέρι μου, θα σμίξουν τα χνάρια των χεριών μας. Γιάννης Ρίτσος (το νόημα της απλότητας)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΑΣ είπε...

Οι τόποι που γνωρίσαμε δε χάνονται.
Κρεμιούνται στις λέξεις και τις χειρονομίες μας,αναπαύονται στο βυθό των ματιών μας.
Τα "χνάρια" ήταν από μέταλο που έκαιγε.
Κι ακούμπησε την καρδιά μας.

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Αφιέρωμα στον ποιητή ΠΑΒΛΟ ΝΕΡΟΥΔΑ

Όσο περνούσε η ώρα... αργοπέθαινα στο μαγαζί. "Έχασα πέντε λεπτά" έλεγα από μέσα μου. "Έχασα μισή ώρα", σκέφτηκα την τελευταία φορά και τότε, τ' αποφάσισα. "Παιδιά, εγώ θα κλείσω! Έχετε και οι τρεις μηχανάκια. Θα με πετάξει ένας σας, ως την Παλιά Ηλεκτρική να προλάβω κάτι;" τους ρώτησα.
Με κοίταζαν...
"Δηλαδή, δε θα γυρίσεις;" είπε ο Νικολάκης κατσουφιασμένος που δεν είχε πιεί ακόμα το κρασί του.
"Όχι, Νικολάκη μου, δε θα γυρίσω! Θα το πιείς αύριο το υπόλοιπο!"
Του την έσπασα. Το ξέρω, αλλά... αργοπέθαινα στην ιδέα ότι θα χάσω αυτή την παράσταση και δεν θα καμαρώσω κάποια γνωστά μου παιδιά.

Τελικά, με έτρεξε ο μεγάλος Νίκος.
Ότι πρόλαβα ήταν αρκετό για ανάσες...

Θερμά "Συγχαρητήρια" σε όλους τους συντελεστές!
Λίγα παραπάνω στον Σπύρο Μακρυγιάννη και στον Ευάγγελο Κάβουρα, θα μου επιτρέψετε!






















Αφιέρωμα στον ΠΑΒΛΟ ΝΕΡΟΥΔΑ, ΔΙΟΤΙΜΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΣ
Επιμέλεια - Επεξεργασία Κειμένου: Ειρήνη Σκουλή
Σκηνοθετική επιμέλεια: Ευάγγελος Κάβουρας

Συμμετέχουν:
Κυριάκος Κυτούδης: Πάβλο Νερούδα
Κατερίνα Σκλαβούνου: Δημοσιογράφος
Ευάγγελος Κάβουρας: Πάβλο σε νεαρή ηλικία- απαγγελίες
Σπύρος Μακρυγιάννης: Πάβλο σε μέση ηλικία - απαγγελίες
Ειρήνη Σκουλή: Μούσα -απαγγελίες
Μουσικοί: Νεκταρία Παπαδημητρίου (πιάνο)
Στάθης Καραδημητρίου (ακορντεόν- πλήκτρα)

Τραγούδι: Ράνια Σταματίου - Ιολδάση (σοπράνο)
jorgeMoya Haro
Χορογραφία: Βάσω Τηλιοπούλου
Χορεύουν: Βάσω Τηλιοπούλου και η ομάδα των χορευτών της σχολής Chorus-Line
Επιμέλεια βίντεο: Γιάννης Α. Κωστής
Σχεδιασμός φωτισμού: Βλάσης Σκουλής
Επιμέλεια σκηνικού: Δήμητρα Σκουφογιάννη
Γενική επιμέλεια - Οργάνωση: Μαρία Arfe' - Καρινάκη
Κατηγορία:

Πρόσωπα και ιστολόγια
Ετικέτες:

* ΠΟΙΗΣΗ

Αργοπεθαίνει [Pablo Neruda]

Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας,
επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει περπατησιά,
όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει.

Αργοπεθαίνει
όποιος αποφεύγει ένα πάθος,
όποιος προτιμά το μαύρο για το άσπρο
και τα διαλυτικά σημεία στο "ι"
αντί ενός συνόλου συγκινήσεων
που κάνουν να λάμπουν τα μάτια,
που μετατρέπουν ένα χασμουργητό σε ένα χαμόγελο,
που κάνουν την καρδιά να κτυπά στο λάθος και στα συναισθήματα.

Αργοπεθαίνει
όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι,
όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,
όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα
για να κυνηγήσει ένα όνειρο,
όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του
να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές.

Αργοπεθαίνει
όποιος δεν ταξιδεύει,
όποιος δεν διαβάζει,
όποιος δεν ακούει μουσική,
όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του.

Αργοπεθαίνει
όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν,
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του
ή για την ασταμάτητη βροχή.

Αργοπεθαίνει
όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει,
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει.

14 σχόλια:

Drmakspy είπε...

Πόσο μα πόσο με συγκίνησες... Πόσο μα πόσο υποχρεωμένος θα σου είμαι για πάντα...

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Σπύρο μου, εσύ να δεις, πόσο πολύ με συγκίνησες! Τελικά, πολλά τα ταλέντα σου! Χαίρομαι που άρχισαν να φαίνονται, Σπύρο μου, γιατί το αξίζεις!
Σου εύχομαι τα καλύτερα για το μέλλον!
Όσο για υποχρεώσεις και χρόνους, μη ξαναμιλήσεις! Ήταν χαρά μου και ανάσα μου!

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Συγχαρητήρια Σπύρο!
Μακάρι να είχα την ευκαιρία ν απολαύσω αυτή τη μοναδική ως φαίνεται παράσταση..
Μπράβο και πάντα τέτοια

Αστοριανή είπε...

...άχ, φίλη μου, τι συγκίνηση! κι η οργάνωση φαίνεται πολύ προσεγμένη...
ανακάλυψα κι εγώ τον κ. Μακρυγιάννη, και τον συγχαίρω ξεχωριστά.
Σκέψου να το έχανες!
(κι εμένα είναι πολύ αγαπητός ποιητής)
Εύγε σε όλους,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ρεγγίνα μου, να τον χαιρόμαστε τον φίλο μας!Θα μεταφέρω εγώ το μήνυμά σου, γιατί σ' εκείνον ανήκει!

Σκέψου όμως να πήγαινα απ' την αρχή, να καθόμουνα κοντά, να έμενα μετά, αλλά... Γιώτα μου, είπαμε!
Πρώτα είναι οι υποχρεώσεις και μετά οι απολαύσεις.
Εδώ, με αφορμή τον Σπύρο, και όχι μόνο, έκανα μια μικρή επανάσταση!
Τόσο στον Σπύρο, όσο και σε όλη την ομάδα, αξίζουν πολλά "Εύγε!"
Χαίρομαι που έχουν και τα "αστοριανά"!
Φιλάκια σε όλους σας!

Ανώνυμος είπε...

Πήγες; Τυχερή! Εγώ το σχεδίαζα καιρό, μα όταν κάνω εγώ σχέδια ο Θεός γελάει...
Έμαθα κι απο αλλού οτι ήταν υπέροχα!
Συγχαρητήρια!

Ανώνυμος είπε...

κυρία Κατερίνα,

ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και από μένα. Για την παρουσία σας εκεί αλλά κι εδώ...

ευΆγγελος Κάβουρας

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Με όλους μας γελάει ο Θεός, Ευαγγελία μου, γι' αυτό κι εγώ είπα, να επέμβω!
Ναι, ήμουνα τυχερή, όχι για όσα είδα μόνο, άκουσα, έμαθα και αισθάνθηκα εκεί (γιατί πάντα σε τέτοιες εκδηλώσεις, δεν φεύγεις "άδειος")αλλά, γιατί κατάλαβα πως τελικά, χάρηκαν πραγματικά τα παιδιά! Αυτό μ' έχει συγκινήσει και ικανοποιήσει, αφάνταστα!
Μάλλον θα επαναληφθεί η παράσταση, Ευαγγελία μου, οπότε, να ' μαστε καλά,θα την δούμε μαζί!
Ήταν υπέροχη, γιατί είχε απ' όλα! θέατρο, χορό, τραγούδι, λόγο, ταλέντα, μεράκια, ουσία, ποίηση, απ' όλα!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ανώνυμος! Είπα κι εγώ!
Βαγγέλη μου, ξέρεις πόσο θαυμάζω τα νέα και ταλαντούχα παιδιά, οπότε, μην το συζητάς! Τι να σας κάνω που μου προέκυψε στη ζωή το επάγγελμα της καφετζούς!Αλλιώς, θα ήμουνα και στις πρόβες σας!
Χάρηκα, που έστω κι έτσι, το φχαριστηθήκατε κι εσείς! Αυτό σημαίνει ότι "επικοινωνούμε" και δεν χρειάζονται πολλά λόγια ή πράξεις!
Σ' ευχαριστώ που έκανες τον κόπο κι έγραψες κι εδώ! Τιμή μου, Βαγγέλη μου! Δεν έχει να ζηλέψει κανένας ανθρώπους που έχουν ταλέντα και δημιουργούν! Για όλους υπάρχει μια θέση στον ήλιο!"Θερμά Συγχαρητήρια" και "Καλή Επιτυχία" σε ότι κάνεις!
Από μένα να θυμάσαι ότι πιστεύω σε σας!
Προχωρείστε μπροστά! Το αξίζετε και το μπορείτε!
Εγώ μπορεί να χάνομαι για λίγο, αλλά, όσο υπάρχω, (δεν αλλάζω εύκολα τις απόψεις μου) κι όσο μπορώ, θα είμαι κοντά σας!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Κυνηγημένα ακόμα και τα σχόλια, αλλά ουσία, βγαίνει! ναι;

Drmakspy είπε...

Είσαι ένας θησαυρός.... Τίποτε άλλο...

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ανταποδίδω ότι "λαμβάνω", Σπύρο μου! Πάντα χαρές, τιμές και συγκινήσεις δικές σου, όλων σας, συνάμα και δικές μας!
Φιλιά, Σπύρο μου! Μην τρως χρόνο μ' εμένα!Καλό Σ/Κ!

Ανώνυμος είπε...

κατερίνα μου,

καλημέρα! δεν ήθελα να σου ξαναπώ "ευχαριστώ" στα καλά σου λόγια, θα χάσει το νόημά της η λέξη και γω όταν τη λέω την εννοώ, μόνο να σου υοενθυμίσω ότι και ούσα καφετζού όπως λες μπορείς άνετα να συμμετάσχεις σε κάποια απ'τις ερασιτεχνικές ομάδες που δημιουργούν στην πόλη μας, ξεκινώντας από μια συνεργασία μαζί μου αν θες. Νιώθω ότι έχεις πολλά η ψυχούλα σου να δώσει. Άλλωστε είδες, πόσοι μπλόγκερς του Βόλου μας/τους έχει κερδίσει το θέατρο.

(έχω χάσει τα τηλ/να επικοινωνίας μαζί σου, γιατί είχα χάσει τη συσκευή μου, αν έχεις ακόμη το δικό μου επικοινώνησε εκεί παρακαλώ)

φλκ
ευΆγγελος

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Βαγγέλη μου, έτυχε και με πέτυχες στον αέρα. Με συγκινείς, αγόρι μου (γιατί γιος μου είσαι και γεμάτος όνειρα!) αλλά, εγώ κάνω μόνο για τα παρασκήνια!
Απ' τη "καφέ - απασχολία" παραιτούμαι σε λίγες μέρες, έχω άλλες μετά, αλλά καλύτερα θα τα πούμε, αν μου γράψεις εδώ:
kyklaminovounou@yahoo.gr
γιατί κι εγώ δεν έχω τηλέφωνό σου. Στα χαρτιά μου επικρατεί ένα χάος, εδώ και καιρό.
Αν μπορέσω κάπου να βοηθήσω, Βαγγέλη μου, τιμή μου! (ξέχνα όμως την σκηνή!)
Φιλιά σου από δω και "Καλή επιτυχία" σε ότι κάνεις!