Πίσω από απλά πράγματα κρύβομαι, για να με βρείτε• αν δε με βρείτε, θα βρείτε τα πράγματα, θ’ αγγίξετε εκείνα που άγγιξε το χέρι μου, θα σμίξουν τα χνάρια των χεριών μας. Γιάννης Ρίτσος (το νόημα της απλότητας)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΑΣ είπε...

Οι τόποι που γνωρίσαμε δε χάνονται.
Κρεμιούνται στις λέξεις και τις χειρονομίες μας,αναπαύονται στο βυθό των ματιών μας.
Τα "χνάρια" ήταν από μέταλο που έκαιγε.
Κι ακούμπησε την καρδιά μας.

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Αύριον, ετέρου χνάρια...

Κάτι έλεγα για κύματα στην προηγούμενη ανάρτηση.

Εδώ τσουνάμια, ελπίζω στο τελευταίο τους στάδιο!

Έχω μια φίλη που σταμάτησε το μπλόκιγκ, γιατί παραδέχτηκε πως δεν της αρέσει να βγάζει τα προσωπικά της στο σεργιάνι!

Αν ξέρατε πόσες φορές την ζήλεψα, γι' αυτή της την απόφαση!
Το θέμα όμως είναι, να μπορείς να το κάνεις.
Εκεί είναι η διαφορά...
Είναι νομίζω θέμα "σπόρου" και "μικροβίου"...
Αλλιώς, δε θα έγραφα, κιόλας!

Πάμε στ' άλλα, τώρα.
Γι' αυτό το μπλογκ έχω πολύ ύλη, μα θα μου πάρει κάτι μήνες να την ανεβάσω και δεν έχω τα κότσια πια, ούτε την διάθεση...

Απλά, φανταζόμουνα τις τελευταίες αναρτήσεις αυτού του μπλογκ, πολύ διαφορετικές...
Κάτι ξέρει ο Γιάννης, αλλά... αναβάλλεται και αυτό Γιάννη, όπως τόσα άλλα!

Γι' απόψε, έτσι πάλι στα βιαστικά, θα πω πως, έχω μάθει στη ζωή μου να δένομαι με καταστάσεις και με πράγματα.
Δεν συνηθίζω να "πουλάω" ούτε τους κόπους μου (δουλειές, σπίτια, βιβλία, κ.λ.π.) ούτε τους φίλους μου!
Έρχεται όμως κάποια στιγμή που πρέπει να πάρεις αποφάσεις στη ζωή σου, όσο κι αν πονάνε!
(Για τους φίλους μου, δεν το συζητάμε! Ξέρουν και ξέρω που θα τους βρω! Έχει πάρκα ο Βόλος!... )

Μια τέτοια απόφαση είναι και το να πουλήσω "τα χνάρια" ώς καφενείο βέβαια, όπως το πήρα, και όχι τα χνάρια μου που αυτά... έτσι κι αλλιώς, είναι αυτόφωτα... και δεν πουλιούνται, όπως κι εγώ δεν αγόρασα του Νίκου, που τα πήρε φεύγοντας μαζί του....
Τον δικό του καφέ, κανένας δεν θα τον ξανακάνει!
Όπως και τον δικό μας, γιατί μάλλον ήμασταν ατάλαντοι γι' αυτή τη δουλειά!
Ο Τάσος μου είναι κουρέας. Θα εξασκίσει την τέχνη του, κι εγώ... λέω να πάρω τα βουνά, αλλά και την πρωτεύουσα!
Έχω πολύ αγαπημένο κόσμο εκεί και με περιμένει.

Απ' το καλοκαίρι το παλεύω. Έδωσα και την ψυχή μου, γι' αυτό το καφενείο, πόσο μάλλον το παιδί μου που είναι απ' το πρωί μέχρι το βράδυ εκεί! Δεν πάει άλλο, γιατί εμείς δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε.
Όλα θέλουν τέχνη, χρόνο, κόπο και μόχθο, αρκεί ν' αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις.
Εμάς, δεν ήταν όνειρό μας. Μας προέκυψε. Ήταν μια βιαστική απόφαση, την στηρίξαμε - όσο μπορούσαμε- για ένα χρόνο, δοκιμάσαμε και αποφασίσαμε...

Ναι, όσο κι αν θα ήθελα να ήταν αλλιώς, γιατί αγαπάω πολύ αυτό το σημείο συνάντησης και τους φίλους πελάτες μας, το "Πουλάμε" το μαγαζί, ώς επιχείρηση!

Το πάλαιψα να το πάρει άνθρωπος που θα πλησιάζει τα δικά μου "χνάρια", ώστε να τα ενώσουμε και μετά την απομάκρυνσή μου από κει, αλλά... δεν κρατιέται έτσι μια επιχείρηση! Το μαγαζί χρειάζεται έμπορα, που δεν θα προσπαθεί να κόψει το ποτό στον αλκοολικό, για να επιζήσει το ίδιο πρώτα! Ούτε βγαίνουν τα έξοδά του κάνοντας φιλικές ή φιλολογικές συζητήσεις, δανείζοντας βιβλία, ζωγραφίζοντας τον τοίχο ή ποτίζοντας τα λουλούδια! (Γι' αυτό είπα, ότι είμαι για τα βουνά... Έχει αυλή εκεί!)

Είπα: Τελείως ακατάλληλοι γι' αυτή τη δουλειά, τόσο εγώ, όσο και ο Τάσος!

ΠΩΛΕΙΤΑΙ, λοιπόν, δεν είναι πια μυστικό και εύχομαι με όλη μου την καρδιά να το πάρει ο πιο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ άνθρωπος!

Έτσι, κι αλλιώς, όποιος κι αν είναι τελικά, θα είμαστε δίπλα του, γιατί είπαμε:
Κάποια πράγματα δεν πουλιούνται, κι αυτά είναι οι σχέσεις και τα χνάρια του πριν, του ύστερα, του τώρα, του μετά...

"Σήμερον εμού, αύριον ετέρου, ουδέποτε τινός"

Το είχα γράψει και σε ένα παλιότερα ζωγραφισμένο παράθυρο...

Υγ. Δεν χαιρέτησα όμως ακόμα, ούτε το μαγαζί, ούτε αυτό το μπλογκ.
Όλα θέλουν τον χρόνο τους και την στιγμή τους.
Σίγουρα, θα τα ξαναπούμε, καλύτερα!

9 σχόλια:

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Μία και 44.
Αρκεί που ωρίμασε μέσα μας η απόφαση! Γιατί αυτό ήταν το δύσκολο! Έπρεπε να "ωριμάσει" και να είναι έτοιμη γι' αυτό, όλη η οικογένεια! Και η οικογένεια -λόγω της δουλειάς- ήταν δύσκολο να επικοινωνήσει.
Οι μέρες των γιορτών, αλλά και οι προταιρεότητες της ζωής μας, μας έδωσαν αυτή την ευκαιρία, έστω και τόσο αργά, έστω και μ' ένα ζόρικο τρόπο.
Καμιά φορά -λένε- πως "τα εμπόδια βγαίνουν για καλό".
Μου πήρε μέρες για να συνέλθω για ένα απ' αυτά, μα το δέχομαι -τελικά- πως κάπου βγάζουν κι έτσι ξετυλίγονται κουβάρια, λύνονται κόμποι και προχωράς προς την άκρη...
Την καλή και επιθυμητή "άκρη", εύχομαι, για όλους!

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη απόφαση... Μα αν είναι όλοι οι πελάτες σαν τους αναγνώστες σας,(άνεργοι...είμαστε στην ίδια πόλη μα ποτέ δεν ήρθα στο μαγαζί σας γιατί σκεφτόμουν πως, αυτά που θα δώσω στον καφέ θα είναι το ψωμί τριών και βάλε, ημερών για το σπίτι...) τότε καταλαβαίνω απόλυτα το λόγο της απόφασής σας...
Κάθε εμπόδιο για καλό όμως!
Εύχομαι, μέσα απο την καρδιά μου, τα καλύτερα!...

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Καλή μου, Ευαγγελία, σ' ευχαριστώ! Μα, γιατί δεν ήρθες, αφού είσαι από δω; Δεν ρώτησες να μάθεις ότι οι "φίλοι " μου δεν πληρώνουν;
Αχ, ρε Ευαγγελία μου! 1 και 30 έχει ο καφές, μαζί με το δικό μου πηγήσιο νερό, όσο θέλεις!
Ανέργους δεν έχουμε πολλούς. Δεφτέρι όμως, έχουμε!
Πάντως ο λόγος δεν είναι ότι δεν μπορεί να δουλέψει το μαγαζί. Είναι ότι εγώ βγήκα νοκ άουτ με την υγεία μου - οπότε και δεν μπορώ να δουλέψω όσο και όπως πρέπει, και δεύτερον ότι ο γιος μου φυλακίστηκε απ' το πρωί στις 7 ως τις 11 το βράδυ εκεί. Πόσο θα αποδώσει; Ένας είναι!
Άσε τα νειάτα και την τέχνη του!
Όσο είμαστε ακόμα εκεί, πέρνα, κι αν λείπω εγώ, πες ότι είσαι η Ευαγγελία και να είσαι σίγουρη πως δεν θα πληρώσεις!
Θα το χαρώ!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ο μπλόγγερ μου έκανε κολπάκια, αλλά ευτυχώς το κράτησε!
Θέλει άτομα, Ευαγγελία μου, αυτό το μαγαζί, γιατί έχουμε και ντελίβερυ. Κι αν δουλέψει με πιο πολλά τσίπουρα, θέλει σίγουρα και μια μαγείρισσα, καλή όμως! Όχι, σαν κι εμένα, που εύκολα μπορεί να κάψω το φαί, γιατί ξεχάστηκα στο ίντερνετ ή διαβάζοντας κάποιο βιβλίο!

Σου εύχομαι τα καλύτερα, κορίτσι μου, όπως και σε όλο τον κόσμο!Δύσκολες οι μέρες και οι εποχές για όλους μας, μα δεν φταίει αυτό, ειδικά γι' αυτό το μαγαζί!Είναι πέρασμα και στέκι και θα μπορούσε να κάνει "φτερά", αλλά εμείς (εγώ και ο γιος μου)αδυνατούμε να τ' ανοίξουμε σ' αυτό το είδος. Ο γιος μου είχε άλλα όνειρα κι εγώ γέρασα πολύ, για να είμαι όλη μέρα σ' ένα μαγαζί. Έχουμε άλλωστε και το περίπτερο που κι εκείνο είναι φυλακή.Προτιμώ να τρώω φακές και να είμαι δίπλα στην οικογένεια. Να βοηθάω τον άντρα μου και ο Τάσος να πάρει τον δικό του δρόμο, τώρα που είναι νωρίς.Ήδη πήγε πίσω ένα χρόνο!Φτάνει!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Το εμπόδιο ήταν αλλού, Ευαγγελία μου, αλλά θα σας πω γι' αυτό την άλλη βδομάδα, αφού ξεπεραστεί. Απλά, ήταν ένα γερό ταρακούνημα στις αποφάσεις μας που παρέμεναν μόνο στα λόγια, απ' το καλοκαίρι σχεδόν.

Ανώνυμος είπε...

Θα έρθω, τη Δευτέρα το πρωί, να τα πούμε απο κοντά. Χάρηκα για την επαφή... Δέ θά 'ρθω για το κέρασμα, μα να σε γνωρίσω! αν και κάτι μου λέει πως θα είναι σα να σε ξέρω χρόνια...

Αστοριανή είπε...

Κατερίνα μου!!!!!!!

Αν τώρα είναι η ...ώρα, καλά έκανες!
Καλή τύχη, σου εύχομαι! μάλλος, σας εύχομαι.

Πολύ καιρό έχουμε που τα λέμε, και πρωτεύει η υγεία σου και η οικογένειά σου.
Σίγουρα θα σε πονέσουν εκείνες οι ώρες της "επικοινωνίας"
με τους ανθρώπους που εκτίμησες!

Μα αν δεν έχεις έξτρα χέρια... είναι πολύ δύσκολο, μάτια μου!
Εμείς, θα σε βρούμε όταν πρέπει!
Εσύ, να κοιτάς την Κατςερίνα και το σπίτι της περισσότερο απ' όλους.
,,,και τα "προσωπικά" του, ο καθένας τα μοιράζεται ανάλογα με την ανάγκη που έχει να είναι αληθινός!
Μη σε νοιάζει για μένα! αν χρειαστεί, θα το "γυρίσω" στην αγγλική και θα βρω τεχνικό!
η φιλία μετράει, κι όχι η εξυπηρέτηση... (και μη το πάρεις ως αγνωμοσύνη!) εντάξει;
Σε φιλούμε, πάντα με αγαπη,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Η ώρα ήταν πολύ νωρίτερα, Γιώτα μου, τότε που άρχισαν τα καμπανάκια της υγείας, αλλά... δεν συμφωνούσαμε όλοι. Τώρα, μετά τις άλλες "φθορές", συναποφασίσαμε πως πρέπει τώρα, για να μπει σε μια σειρά η Ζαγορά και ν' αρχίσει να αποδίδει τα χρέη της, γιατί τα δάνεια τρέχουν. Γι' αυτό πρέπει να είμαι εκεί, να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Αλλιώς, δεν έχει νόημα!
Όσο για την εξυπηρέτηση που λες, θα πηγαινοέρχομαι και είπαμε, θα σου κάνω ιδιαίτερα. Μην τα βλέπεις βουνό! Πέντε κουμπάκια είναι!Έχεις τώρα κάποιο πρόβλημα; Πες μου!
Ως την Κυριακή, θα τα πούμε, εκτός απροόπτου.
Εσείς εύχομαι όλα καλά!
Φιλιά κι αγάπη σε όλους σας!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Μήπως μετα τις 5, Ευαγγελία μου, για να είμαι σίγουρα εκεί; Ή να συννενοηθούμε πρώτα με μήνυμα, γιατί οι μέρες είναι περίεργες και πηγαίνω απρογραμμάτιστα;
Κι εγώ θα χαρώ πολύ! Απόψε ξεφύλλισα και το μπλογκ σου! Κουράγιο! Μπόρα είναι, θα περάσει! Τα παιδιά έχουν ανάγκη την μάνα και όχι τα πλούτη, σ' αυτή την ηλικία. Και τον πατέρα φυσικά,μα η μάνα δίνει άλλη τροφή.
Θα ευχόμουνα να τα ξαναβρείτε, με καλύτερες συνθήκες για όλους, αν γίνεται. Εσύ ξέρεις!
Ωστόσο, υπομονή και μην βγάζεις στα παιδιά αρνητική εικόνα για τον πατέρα. θα καταλάβουν μόνα τους κάποια πράγματα...
Στεναχωρέθηκα. Θα τα πούμε, όμως! Εντάξει; Και δικός μου ο καφές και το γλυκό!